Pozwól sobie na: dobrą inwestycję w hotel, który zaskoczy gości rozmachem

Pozwól sobie na: przebywanie w dobrze zorganizowanej przestrzeni biurowej
20 stycznia 2020
Pozwól sobie na: uczynienie ze słowa dom synonimu elegancji
21 stycznia 2020

Pałac Schönbrunn składa się z 1441 komnat, reszta jego powierzchni w głównym gmachu to kilometry korytarzy, które przeznaczone były do przemieszczania się służby. Będąc wnikliwym zwiedzającym łatwo zobaczyć, że od strony pokoju nie widać często frontu pieca, a jedynie jego bogato zdobiony tył. Osoby dedykowane do obsługi najważniejszych osobistości państwowych, chodziły dosłownie swoimi własnymi ścieżkami i wszelkie prace wykonywały na zapleczu. Podobna idea ma zastosowanie w nowoczesnych i renomowanych hotelach.

Recepcja, nie tylko przedsionek i miejsce na formalności

Recepcja będąca składnikiem lobby hotelu jest pierwszym miejscem, które gość podda swojej ocenie. Biorąc pod uwagę, okoliczności – przez które rozumiemy podróż – musi ono budować

poczucie bezpieczeństwa, stabilności, precyzyjnego ustawienia elementów, ale też być dostosowane do standardu jaki będziemy oferować naszym klientom. Zasady te tyczą się zarówno wnętrz stylizowanych jak i prostych projektów. Goście często podróżują w kilka osób, musimy w pierwszej kolejności wydzielić, więc przestrzeń na osób, z którymi recepcjoniści będą mieć bezpośrednią styczność, dopełniając formalności przy ladzie, jak i dla osób oczekujących na wygodnych siedzeniach. Już na tym poziomie wszystkie pomieszczenia administracyjne powinny znajdować się za naszą przegrodą, którą stanowi recepcyjne biurko, reszta miejsca powinna być swobodnie dostępna. Bardzo ważna jest ilość miejsca jaką przeznaczymy również na część ogólnodostępną. Musimy założyć posiadane przez gości bagaże, większe grupy oraz często osoby oczekujące na kogoś. Nikt nie lubi tłoku i nie będzie się czuł komfortowo nie mając zupełnie własnej przestrzeni.

Dobrze zaplanowane zaplecze hotelu

Myśląc o inwestycji w hotel o wyższym standardzie nie możemy zapomnieć o logistyce rozmieszczenia wszystkich pomieszczeń gospodarczych, wliczając w to pralnię, pomieszczenia zawierające sprzęty elektryczne, zsypy, wszystkie pomieszczenia związane z restauracją, jeśli będzie towarzyszyć projektowi. Przejścia, których nie chcemy udostępniać gościom, bo są przeznaczone dla obsługi, wliczając w to windy, powinny być jasno wydzielone. Gość powinien we w miarę najprostszy sposób dostać się do swojego pokoju oraz części wspólnych. Pojęcie architektury łączy w sobie kreowanie piękna oraz szeroko pojmowane użyteczności. Nigdy nie możemy zapomnieć o tym drugim przy obiektach, z których będzie korzystać duża liczba niezaznajomionych osób.

Projekty pomieszczeń wspólnych w hotelach

Hotel to nie tylko miejsce do spania, ale też jak wiadomo miejsce spotkań z innymi ludźmi, załatwiania interesów czy nawiązywania kontaktów. Szczególnie podczas dłuższych pobytów, goście będą

mogli zapoznać się lepiej z oferowanymi pomieszczeniami wspólnymi. Mogą one zawierać przestrzeń do pracy czy czytania porannej prasy, ale też prowadzenia wieczornych dyskusji przy przekąskach i różnego typu napojach. Jest to również środowisko, w którym możemy organizować gościom rozrywkę, na przykład w postaci subtelnej muzyki na żywo. Projektując takie wnętrza należy pamiętać o aspektach technicznych, takich jak stały dopływ świeżego powietrza, ale też izolacji akustycznej od reszty pomieszczeń, w szczególności pokoi znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie. Stwarzając odpowiedni klimat takiego miejsca, jesteśmy w stanie świadczyć gościom kompleksową usługę, tak by nie musieli oni w poszukiwaniu miejsca do wypicia w dobrym towarzystwie szklanki whiskey, opuszczać gmachu. Zupełnie odrębnym tematem jest tutaj towarzysząca hotelowi restauracja czy sala jadalna, która mimo tego iż jest integralną częścią budynku, stanowi osobny wewnętrzny organizm.

Pokoje hotelowe o wysokim standardzie

Pokój hotelowy jest zastępczym domem osoby, która jest w nim zameldowana. Należy więc w taki sposób ukształtować i zorganizować w nim przestrzeń, aby spełniał powyższą rolę. W zależności od typu klienta z jakim mamy do czynienia możemy oczywiście poczynić rozróżnienie, na osoby podróżujące służbowo i wymagające miejsca do podsumowania odbytych w ciągu dnia spotkań biznesowych i na drugim biegunie rodziny przyjeżdżające z dziećmi w celu zwiedzenia miasta. Tym samym nie można ustandaryzować wyposażenia pokoju. Musi on jednak być zgodny ze stylistyką całego obiegu, poczynając od recepcji po salę bilardową. Biorąc pod uwagę potrzebę minimalizmu w stojących dekoracjach, szczególną uwagę trzeba poświęcić doborowi mebli oraz tkanin.

Oprócz aspektu wizualnego kluczowe są elementy wspólne dla klienta i zaplecza hotelu. Gość powinien w intuicyjny sposób mieć możliwość sterowania temperaturą w pomieszczeniu, oświetleniem, sprzętem elektronicznym, ale też nie mieć wątpliwości co do technicznych rozwiązań sanitarnych. Oczywistością jest jak najskuteczniejsze tłumienie hałasu między pokojami.

Zadowolony gość to powracający klient i o ile bardzo dużo zależy od obsługi i utrzymania obiektu, pierwszym krokiem jest jego zaprojektowanie w imię zasad user experience i estetyki.